.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مادرانی که کودکان خود را مجرم می‌کنند

مادرانی که در حین بارداری سیگار می‌کشند ممکن است رشد مغزی نوزادشان را دچار اختلال کرده و آن‌ها را تبدیل به مجرمان خطرناکی کنند.

دانشمندان ادعا کردند مادرانی که در دوره بارداری خود سیگار می‌کشیدند ممکن است رشد مغزی کودکان را دچار مشکل کنند و آسیب‌هایی به بعضی از بخش‌های مهم مغز آن‌ها وارد کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد فرزندان مادرانی که در دوره بارداری بیش از 20 نخ سیگار می‌کشیدند با احتمال بیشتری تبدیل به مجرمان و خلافکاران خطرناک می‌شوند و برای دیگران ایجاد مزاحمت می‌کنند.

محققان آمریکایی فاکتورهایی مانند سلامت ذهنی و محرومیت‌های اجتماعی را که از مهم‌ترین عوامل سوق دادن کودکان به سمت کارهای مجرمانه می‌شود بررسی کردند. با در نظر گرفتن این فاکتورها، آن‌ها متوجه شدند کودکانی که مادرشان بیش از اندازه سیگار می‌کشد با احتمال یک سوم بیش‌تر از دیگران ممکن است در سنین نوجوانی و جوانی به سمت جرم و جنایت بروند.

دانشمندان معتقدند جنین‌هایی که در حین رشد کردن در رحم در معرض دود سیگار قرار می‌گیرند در رشد قسمت‌های بسیار مهمی از مغزشان دچار مشکل می‌شوند. این قسمت‌ها وظیفه کنترل رفتار، توجه و خشم را دارند. انتقال مواد شیمایی در مغز که نقش مهمی در کنترل این قسمت‌ها دارد در اثر دود سیگار مختل می‌شود.

این مطالعات روی 4 هزار نفر نجام شد که زندگی آن‌ها از دوره کودکی تا سنین بین 33 تا 40 سالگی به دقت تحت نظر قرار گرفته بود. نتایج این تحقیقات در نشریه سلامت جامعه به چاپ رسیده است.

این تحقیقات بخشی از پروژه‌های مطالعاتی بزرگ‌تری بود که تاثیر برخی عوامل را در دوران بارداری روی رشد جنین مورد مطالعه قرار می‌داد.

در بین سال‌های 1959 تا 1966مطالعاتی روی مادران این افراد انجام شد و سوالاتی در مورد میزان سیگار کشیدن آن‌ها در حین دوره بارداری پرسیده شد.

در بین سال‌هایی 1999 تا 2000 که این کودکان به سنین بین 33 تا 40 سالگی رسیده بودند، محققان اطلاعات پلیسی و امنیتی را بررسی کردند تا متوجه شوند کدام یک از این افراد دست به جرم و جنایت زده بودند و میزان ارتکاب جرم در آن‌ها تا چه میزان بوده است.

این تحقیقات نشان داد کودکانی که مادران آن‌ها در دوره بارداری بیش از 20 نخ سیگار می‌کشدند با بیش‌ترین احتمال نسبت به دیگران سراغ جرم و جنایت می‌رفتند.

این کودکان با احتمال 30 درصد بیش‌تر از دیگران در اثر ارتکاب به جرم دستگیر شده و به زندان افتاده بودند. جالب این جاست که با وجود آن‌که زنان با احتمال کم‌تری نسبت به مردان دست به جرم می‌زنند، اما در این مورد خاص میزان ارتکاب به جرم در هر دو جنس مرد و زن تقریبا برابر بود.

این موضوع نشان می‌دهد که بدون توجه به جنسیت، مردان و زنان به یک اندازه از اثرات مخرب دود سیگار آسیب می‌بینند و رشد مغزی آن‌ها دچار اختلال می‌شود.

هرچه میزان سیگار کشیدن یک مادر در دوره بارداری بیش‌تر باشد به همان اندازه فرزند او بیش‌تر دست به ارتکاب جرم می‌زند و جرائم خود را تکرار می‌کند.

دکتر انجلا پارادیس از مدرسه سلامت عمومی هاروارد که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: نمی‌توان با قطعیت گفت که هر مادری که در دوره بارداری خود بیش از اندازه سیگار کشیده است حتما در آینده صاحب یک فرزند مجرم می‌شود، اما مطالعات ما نشان می‌دهد بین این دو موضوع ارتباطاتی وجود دارد.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد نیکوتین می‌تواند اثرات بیولوژیکی روی رشد مغز داشته باشد. مطالعات قبلی هم نشان داده بود جنین‌هایی که در دوره رشد خود در معرض دود سیگار قرار داشتند در آینده دچار مشکلاتی مانند کاهش توجه، بیش فعالی و برخی ناهنجاری‌های رفتاری دیگر می‌شوند.

کارشناسان معتقدند پزشکان باید مادران را تشویق کنند از سیگار کشیدن پرهیز کنند. شاید بهتر باشد زنان قبل از تصمیم برای فرزنددار شدن سعی کنند این عادت مضر خود را کنار بگذارند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.228 seconds.